Menanti saat kelahiran dan kasihan bini aku






Asslamualaikum semua.
hari nie aku dikejutkan dengan pemergian seorang saudara seislam iaitu ayah mertua pakcik lee.

sesedarnya aku dengan keadaan itu aku dan isteri aku bergegas kerumah mereka untuk menziarahi mereka.

hanya dengan serangan jantung boleh membawa maut. dari saat aku melihat keadaan itu aku mengerti bahawa setiap yang hidup akan mati.

dan juga yang hidup akan bertemu yang baru dan seterusnya. Aku kini menunggu kehadiran orang baru dalam hidup kami (family) . Ye aku akan bergelar bapa tak lama lagi.

aku mmg tidak sabar untuk menunggu kelahiran baby ku ke dunia ini.

Janji aku pada anak aku akan aku bagi semolek2 kehidupan nya di dunia sampai di akhirat.

apa yang akan ku lakukan untuk nya yang dah lama aku plan
1) daftarkan ia di sekolah SRJKC (cina). ---aku marah kenapa bapak aku tak anto aku ke sekolah itu.
2) Belikan skateboard ---aku mampu beli skateboard pada usia 20 tahun
3) aku mahu die pandai main alat muzik---aku tahu ia kurang elok.
4) aku nak ajor die mengaji al quran. sendiri dibantu ayah mertua kau.
5) aku nak die main parit lumpur dan tanah.
6) nnt aku pk lagi apa yang sesuai tuk die.

Comments

Popular Posts