Ayah+6 org Anak Dan Honda Accord





salam. semua. nie hari ke-5 banjir di johor. aku macam biasa lah meredah hujan utuk ke tempat membeli makanan dan tempat apa2 yang boleh di pikirkan membawa keseronokan.

Aku tau bini aku ngan bapak mertua aku mmg suka tgk banjir. hahaah pelik bukan! tapi tu lah kelainan bini aku nieh. takut anak aku ikut perangai die ahaks!.

Bapak mertua aku nie pelik org nnya. suka tgk banjir ngan anak die (bini aku ).
aduhai di lenjanlah kereta Perdana nya itu ke dalam air bah yang menggila!.

amek ko yah kete masuk air kat enjin pon sama. dah breakdown engine.
nak di sedapkan cerita ayah pon buka lah cerita.

Ayah: Ayah nie dah hidup dekat 63 tahun nie asyik sekolah kan anak jer, tak penah nak
beli barang baru.
Aku: ayah beli la apa yg ayah suka.
Ayah: ayah nak tukar kete lah. Tapi nak baru. Ayah asyik beli second jer,
Aku: second kan murah yah!
Ayah: murah tapi nama kat geran bukan nama ayah tak seronok.
Aku: tapi mahal lah yah kete skng
Ayah: alah keje kuat2 kuat mesti nak hadiahkan kat diri sendiri barang best (macam ayat aku jer)
Aku: ayah nak kete baru lah nie.
Ayah: haah.

Keesokan hari nya (hari nie lah) ayah pon pergi lah Honda showroom. aduyai die nak beli kete yang macam tuh . aduh takut aku. aku takut BPR (SPRM) cari nanti.

Ko tau ayah jawab aper," kalau SPRM dtang ayah bagi kunci bg die test drive hahha"....tak pon ayah bagi die orang makan kerepek yang ayah buat ....hahaha.

bila di pikirkan balik kesian juge kat ayah aku tuh . ye lah selama nie die sekolah kan anak die ^ orang sampai masuk Universiti dan yang last bini aku pada tahun 2005 baru habis belajar atau 2006 (salah lantak lah) kan banyak pakai duit.

so skg anak2 sumer ah keje. apa salahnya die nak beli kereta baru kesukaan die. duit die. Cuba kita kalau minat sesuatu tapi di halang " sakit kepala wooooo memikirkan barang idaman"....

So kata aku pada ayah. "ayah belilah yah" nnt kiteorang anak beranak tumpang duk belakang hahahahaah...

mohdhafiez photoworks.

Comments

Popular Posts