Jika anak murid dan ibu bapa begini.







selamat malam kepada anak aku. hahah

ye tadi aku dapat sms dari seorang bekas pelajar aku .
1. nama die afifah bin rejab.

2. kenapa aku suka naikkan nama die di sini kerana. ye die salah seorang pelajar aku semasa tingkatan 4 Abdullah . Ye kelas hujung!

3. apa yang menarik tentang die nie ...die selalu tanyer kabar aku dan guru2 lain dan jika dalam bilik guru tuh muke die sajer.

4. ye die mmg suka bagi aku dan guru2 lain buah KEDONDONG dan ULAM RAJA. setiap minggu mesti ada di atas meja.

5. Walaupon die kelas ujung tetapi semangat belajar die seperti kelas pertama. aku tak nafikan.

6. setiap 2 hari sekali akan jumpa aku untuk bertanya kan masalah matematik alaupon aku dah tak ajar die. tetapi die hanya minta tunjuk untuk matepelajaran tingkatan 4.

7. pernah sekali die ade masalah berkenaan dengan rakannya kerana suka bersaing dengan die dan die juger pernah meluahkan perasaan kenapa ade pelajar yang tak suka die. (sebab die poyo) kata pelajar lain asyik jumpa guru di bilik guru jer!.

8. semasa spm dan percubaan result tidak berapa bagus tetapi die tak mengalah dan berharap dapat memperbaiki result die spm.

9. 2 hari lepas semasa mengambil result spm. Die org pertama jumpa aku dan berkata cikgu terima kasih dan aku lihat result die . ye mmg membanggakan bagi kelas ujung. dan die dah buktikan kepada yang lain bahawa die boleh dan setanding dengan mereka yang kelas prtama.

10. aku lihat sendiri die terseksa ketika belajar dahulu dengan kehulu hilir pegang buku semata2 nak jadikan diri die bernilai dan berguna kelak. die dah buktikan 2 hari lepas.

11. hari nie (tadi ) aku dapat sms die dan mengatakan mak ayah die ucapkan terima kasih .

12. Dalam kepala aku mak bapak die mmg positif semasa aku jumpa ketika hari terbuka.

13. Mak bapak Afifah mmg positif dan yakin dengan guru . Ye YAKIN.

14. aku hanya bersemangat dan ingin berjuang kepada anak murid aku jika mereka dan mak bapak mereka YAKIN dengan aku dan guru2 lain.

15. ye YAKIN. bukan perlekeh.

16. aku salah seorang guru yang tidak di YAKINI oleh mak bapak. tetapi bila aku melihat SMS afifah . Ye aku anggap tiada apa yang berlaku. satu kebaikan boleh menghapuskan seribu kesedihan aku .

17. cukup. hope ade lagi pelajar macam afifah!!!!

Comments

Popular Posts