Sayang Mak Abah + Makan Sayur Segar + Honda Accord + Pizza Hut + Mama &canon 1100D + Canon 17-40 + Lawyer for My HOME = Im become Adult

1) ini adalah Dato, Tuan Hj Tasilim Bin Hj JUmiran selaku taiko parit Pulai suatu ketika dulu. Beliau merupakan seorang bekas tentera Zaman Perang Vietnam dan darurat.

2) beliau setelah bersara daripada tentera baik ke tanah air dan memegang jawatan ketua kampong selama aku ade di kampong itu.

3) beliau amat gagah dan bersemangat tentang perjuangan melayu dan sangat kuat berpolitik.

4) kini beliau hanya duduk melihat di jendela mengenangkan hidup beliau dan disamping anak cucu yang menyayangi beliau.

5) beliau telah mengalami Gout tahap 5 dan harus dipotong kaki kirinya. dan kini beliau hamya berkerusi roda.

6) aku mmg jarang balik kg dan jika balik mmg aku luangkan masa bersama abah dan mak.

7) hari nie aku balik dan tidur dengan mak abah kat umah abg rahman. dan aku seronok bila abag cerita zaman silam die.
8) ini adalah ulam dan sayuran yang maha bayak jika aku dan bini aku balik ke kampong parit pulai. biasalah jika aku dan bini aku bersama kak ipar aku pergi pasar kompom beli macam2 sayuran ntuk makan besar.

9) seronok jika berkumpol ramai-ramai macam ini.
10) mukhriz mahathir hanya tidur jika ade di KG pt pulai. die mmg suker tido dan pagi2 sarapan pagi kat warong Oden. pergh kami sekeluarga mmg suker sarapan kat warong oden tuh. bst siot.
11) nie gambar ape lak nieh. oooo nie cincin mama . aku baru jer test lens baru di beli dari en zainal abidin. selaku pemilik group xzara. sajer nak test sharpenense lens (ejaan salah)
12) kerusi aper nieh. nie lah kerusi peguam aku yang uruskan rumah aku. pergh aku dah kuarkan sejumlah duit untuk mendapatlkan rumah tersebut dan mmg banyak duit siot keluar,

13) pergh katanya paling cepat tiga bulan siap tukar nama geran dan paling lambat bulan disember. adui hope raya dapat lah rumah kerana (ayat jaquilene) aku nak ajak kawan2 aku makan besar kat umah aku nanatiiiiiii.
14) nie minah aper lak nieh. hahahaha bapak mertua aku dah dapat kete idaman die. "ok yah dah ader nama kat geran kereta tuh" suker lah ayah hahahahaha.

15) minah nieh asal lak nak interframe kat situ hahaha. cun ker dik oiii
16)aik ada lagi muker minah sengt nieh ahaks...weh mama aku nieh mmg nak kene . kete satu tu pon tak terjaga nak pakai kete org lain . cetttt
17) nombor nyer kok macam tuh. 38 no aper ek. 83 no tahun kelahiran aku. hahaha
18) tau lah honda accord. lambang sajer dah 12 ribu, belum dalam 2 lagi. besar siot kete nieh. aku raser parkir kat umah bapak aku tuh tak muat nak parkir.
19) honda services dan dotttt...aku nak try vigennenting jer hahaha
20) hau nie dah kali keberapa kau makan pizza hut. tapi kali nie aku dan bini aku kasi tapau semua pizza . maknanya semua kami makan licin kerana lapar hahaha. kali nie ramai lak yang keje kat pizza tuh, tapi lagi ramai pekerja daripada pelanggan. hahahaha.
21) nie Tan atau entah nama sebenarnyer ape. aku beli lens ngan die . aku beli lensyang murah jerk. buat2 tapau kat beg hahaha. org kata kedai die boleh runding, aku try tak boleh pon. kopak sikit aku tadi.
22) nie mama aku, katanya nak beli Canon 1100D buat jalan. aku sokong jah. nnt aku boleh gune skali hahahaha
23) kesimpulannya jika kita nak hidup senang atau hidup tanpa was2, janganlah takut untuk melabur dan jika takut melabur baik jgn jadi entah aku pon tak tahu hahahahaha.

24) so beware your money okeyyyyy

Comments

Popular Posts