Rumah Oh Rumah (Rumah pertama ku)



1) ALhamdulillah syukur kepada Allah kerana aku dan family KEcil baru nak bertapak kat dunia ini di beri peluang oleh beberapa org untuk merasai kenikmatan mempunyai rumah sendiri.

2) Proses peguam dan jual BEli SMP telah di metrai dan sedang menunggu pelepasan bagi perjanjian hak milik kekal.

3) rumah ini aku nak citer seraba sedikit lah. rumah ini aku dapat hasil risikan secara CIA dan FBI oleh aku dan beberapa mata rakan2 ku.

4) syukur aku cuber berbincang dengan tuan puyer rumah untuk memiliki rumah tersebut atas dasar beli dan pindak milik.

5) harga yang di tawarkan cukup berbaloi bagi rumah sebegitu dan yes ofcos aku suke dan family kecil ku suker.

6) Pengubah suaian dalaman yang 99% dilakukan dan Furniture yang 45% aku dapat pindah milik .

7) Tetapi bagi mendapatkan rumah ini , banyak dugaan dan pengorbanan yang perlu aku lakukan.

8) Kereta Subaru Impreswifta aku terpaksa let go kepada kakak aku sendiri dan semestinya melepaskan ke darah daging sendiri untuk memelihara subaru tersebut. agar aku tidak terbeban dengan bayaran yang maha banyak.

9) kedua aku harus berkorban dlam 5 tahun mendatang untuk bercuti yang bukan2 dan gila2.

10) tetapi my wife dah berjanji akan bantu aku untuk menolong meringankan beban aku.

11) Ku mmg bercita-cita nak memiliki rumah sendiri dan akan tercapai.

12) kelebihan rumah tersebut dari kaca pandangan mata ku yg pertama di rumah tersebut ada studio sendiri dan ruang kabinet baju di setiap bilik dan daur serta rang tamu.

13) pemilik asal rumah tersebut juga minat pada fotografi dan sepeninggalan rumah tersebut di hiasi dengan foto2 hasil bidikan kamera canon mereka.

14) disini aku nak tekankan yang aku akan membawa seberapa ramai kawan untuk datang dan membuat sedikit majlis kesyukuran dan every month akan aku buat BBQ serat tahlil di rumah tersebut.

15) yang seroonok ya aku dapat studio sendiri. dan memudahkan kerja foto di situ kelak.

16 ) Allah maha besar dan setiap benda yang kita perolehi mesti diperlukan sedikit pengorbanan. jika sanggup mesti dapat.

Comments

Popular Posts