"Malay Teacher Is Not Good"

1)"malay Teacher Is Not Good" ---ye itulah perkataan yang dilempar keatas Guru . Kisah nie aku ambil daripada keterangan guru sekolah tersebut sendiri. Ialah jika dah sekolah yang diduduki oleh anak2 org kaya dan standard la konon nya.

2) aku ingat semakin tinggi nilai kemampuan manusia semakin pandai hormat dan bagus pencapaian moral. Silap lah.

3) bayangkan pelajar melayu sendiri mengatakan Malaysia nie tak Bagus dan mengagung-agungkan negara lain. "malaysia macm nie..mcm tuh" ..aku tau lah ko anak org kaya dan anak Dato! kononya. Walhal Bapak ko pon makan gaji dengan kerajaan.

4) Aku ingat jika lahir jer dari perut mak bapak kaya niehh akan jadi macam tuh kot. Wajib berlagak lah kononnya. argggg . Cube lar duk kampong baru kau tau kene gigit nyamuk.
5) eh apa la aku nie . apa kait mengait gambar diatas dengan cerita kau nieh.

6) Pasangan yang aku snap nie merupakan salah seorang guru yang bertugas di sebuah sekolah yang agak tinggi lah grand nyer ..agaknyer lah. SBT sekolah berprestasi tinggi tetapi rendah moralnya. agaknyer lah menurut guru tersebut. (ini pandangan beliau dan tiada siapa berhak menafikan dan memarahi nya) kata negara bebas bersuara.

7) kalau guru pon berpuak2 dan dan berpusatkan sentiment aku rasa susah nak maju malaysia nieh.

8) nasib baik lah aku mengajar di sebuah sekolah yang masih tinggi moralnya. Walaupon ade juga berlagak macam org bandar padahal "kampong" ...sory2 terasa hehehe...

9) aku cakap mcm nieh sebab panas telinga aku dengar cerita kehidupan warga bandar di sana yang sikit2 saman guru dan kes polis.

10) Saman kerana mencederakan tak per lah , nie setakat tegur rambut perang nak naik mahkamah. Bapak ko lah Mahkamah!
11) alamak sory Zihan aku terbocor cerita...hahahaha aku tengok Edy rilek jer hahaha.

12) edy nie putih sebenarnya, tapi die kata driver ldie takder so die lah taukeh dan die lah pemandu hahhaha.
13) nak sedap kan hati aku nieh ....anggap lah ujian.

14) tetapi sehinggakan guru pon kene makan pil tekanan jiwa dan ada yang malang nye lagi ada guru yang fobia melihat anak murid kerana terlalu strees terhadap pelajar!!!

15) ini dah bahaya! KErajaan patut mengkaji sistem pendidikan kita nie.....nnt kang ada yang lari undi ! alamak masuk politik.
16) tadi bali dari shoot zihan lalau depan Pekembar tempat persidangan UMNO berlangsung di Pagoh! aku tengok Jalan masih Lubang . Menteri lalu dah banyak kali tak kan nak tengok jer beb, mayby after pilihanraya atau nak pilihanraya baru best kot jalan di Muar nieh. Seak dan sendat tetapi aku still sokong Barisan, Aku mengkritik demi mempertingkatkan Barisan bukan mengkhianatinya! ada Faham Anuar lelaki Y.

17 ) di ulangi aku bukan ahli politik. dan aku juga meminati Nik Ajis dan Aku meminati Gombal Singh. dan aku selalu melihat Zulkifli Kulim dan selalu Benci tgk Rosmah Mansor tetapi suka bibir Najib Tun Razak.(warna merah). ----pendapat peribadi yang suam2 kuku.

Sekian aku melapor utuk entry kali ini bertajuk ...merapu di malam lewat malam

Comments

Popular Posts