YA ALLAH BAGILAH AKU KEKUATAN UNTUK MENEMPUHI TUGAS SEBAGAI SEORANG GURU.

1) ADOI ..serabut betul hari nie....banyak call...banyak keje....pening arrrrrr.....


2 JK kehadiran masih sama ...die tak datang lagi...pengetua dah jumpa aku bertanyakan pelajar nie....adoi nak jawab macam mana yer??? jawab lah...

3) Guru kelas harus ambil berat mengenai pelajar ...dan aku guru kelas dan mereka anak-anak kelas aku. tu aku faham....ok so sekarang nie nak aku pantau 24 jam ker aper...its ok kalau untuk di sekolah....tak kan sampai rumah ...sampai jamban aku kene ambil tahu....adoiii...nak buat macam mana...tugas guru bukan sampai di sekolah sahaja....meliputi semua....

4) dapat report dari mulut mulut mengatakan ada pelajar kelas aku nie tak balik umah semalaman...ermmmm memachakkkkkkkkk. tu jer aku fikirkan sebab .....entah lah...

5) ok siasatan ....pengetua suruh aku buat surat amaran pertama dan kedua ...aku dah buat....masuk amaran ketiga belum lagi sebab belum cukup tempoh.....

6) ok aku bukan nak sangat kick out pelajar keluar sekolah dan bukan inspirasi negara malahan inspirasi aku menjadi guru untuk membuang pelajar nie sesuka hati...banyak prosedurnya....

7) ok nak dijadikan cerita pengetua mahukan aku memantau pelajar perempuan nie yang dikatakan telah pergi kesekolah awal pagi tapi tak sampai sekolah...ibu bapa nya risau dan cari sampai ke rumah kawanya. ...kawan-kawan cakap pelajar nie tak datang sekolah dan aku catat mmg tak datang. yang pelik nya , mak die kata anak die ke sekolah pagi -pagi!!!!

8) nampak permainan pelajar nie....aku pon jadi ahli gossip mak jemah tanya kat kawan baik die nie...."ko rang tau ker mana budak nie pergi jemah oiii..." entah lah cgu saya nampak die g bandar segamat dengan pakwe die cgu"...nahhhhhhhh amik koooooo!!!!! memachakkkk kerrrr....kecik-kecik lagi dah pandai kuar ngan jantan's ker's.....

9) ok mungkin tidak...aku berprasangka baik lagi....mustahil sebab die nie macam baik jerk...aku mmg suka pandang positif...tapi bila hari nie die masih tak datang sekolah dan aku rasa ade sesuatu yang berlaku.....keluarlah cerita pelajar nie dah kat KL bersama pakwe die....adoiiiiii....

10) aku rasa lahdie nie mmg sengaja cari pasal ngan aku....siap ko aku cari sampai rumah ko nnt...sedialah berjumpa dengan kaunselor....aku segan ngan pengetua macam aku nie tak pandai jaga anak...padahal mreka nie anak  murid aku jerk....tapi itulah bila jadi guru kelas....semuanya ibarat Bapa kedua beb!.

11) aku harap die tak di apa-apakan oleh jantan's tersebut kalau betul lah die keluar ngan pakwe. (kalau ikut rekod mmg minah nie mg ada boyfriend siap cakap dah tunang) ker sembang lebih sial lah aku kene kencing!...tapi kan dah tanggungjawab aku sebagai seorang guru yang berdedikasi untuk menyelamatkan keadaan agar tak jadi lebih mengarut dan mencarut.....

12) pertama sekali akan aku bawa HEM pergi kerumah si minah's nie....nak tau apa masalah lubang tandas die ...masalah tingkap rumah die...mana tau...ikut pakwe dapat makan free KFC ker...dapat makan McD israel Free ker ...dapat tonggek atas RXJek pon ok aper bagi mina's nie...(aku berprasangka baik) ...

13) boleh diselamatkan lagi nie...aku yakin die masih pandai jaga diri...


aku yakin mereka semua pandai menjaga kehormatan diri dan keluarga. mereka semua anak yang baik...mungkin ada segelintir yang menjadi mangsa keadaan dan memerlukan perhatian lebih oleh kita yang harus mengambil berat keadaan mereka.


jangan biarkan mereka terjerumus ke lembah yang hina...kita sebagai guru harus menjaga mereka dan memastikan mereka tidak terjebak. jgn angkat muka untuk mencari A sahaja. pandang mereka nie. dimanakah hala tuju mereka. 

14) tadi semasa kelas math...aku ambil keputusan untuk membuat house keeping sedikit dan hasilnya kelas agak cantik hihi. dan apa yang mengejutkan ialah....

15) pengakuan jujur oleh seorang pelajar aku nie....."SAYA MINUM ARAK DAN MAIN PEREMPUAN CIKGU" ....lu mmg hebat! nak kene ko nieh....nnt lah aku cerita....untuk pengajaran bersama...(anak murid aku masih boleh diselamatkan lagi ok ) .

Comments

Popular Posts