Saya Bangga Sedikit Hari Ini walaupun ada sedikit kecewa.(anak murid ponteng sekolah sebab nak jumpa pakwe)-macam taikkk



1) Masuk kelas dengan semangat...hari nie dapat cetak soalan mate yang amat banyak....dengan harapan boleh digunakan oleh pelajar 5MR (kelas hujung yang amat hebat). tapi hanya jumlah yang banyak tapi entah lah boleh atau tidak aku gunakan bahan itu tuk bantu mereka? adoiiiii.

2) hari nie juga dapat kawal pelajar...senyap sedikit lah mereka -mereka nie. ade gak lah yang macem haremmmmm x dengar kata...biasalah (budak baru nak uP) wekkk.

3) Pantang bila nampak pelajar baju tak masuk dalam....yer lah aku pon x pakai tali leher...aku boleh terima sebab Malaysia nie negara yang panas...org bongok jer pakai tali leher time panas ....(bongok tuh bodoh nak kojol) tapi kalau takut ngan org atasan terpaksalah pakai...kene rasional lah beb. tapi kalau tengah panas baju tak masuk dalam mmg aku panas! aku pon masuk dalam...tapi hari nie syukur bila masuk kelas aku semua baju masuk dalam....sorry lah kene sebat yang tak masuk dalam baju. cgu syg kamu tu maknanya. nak kamu nampak semart! 

4) ok yang kecewanya tadi aku tak boleh nak fahamkan tajuk penjelmaan ...adoi aku mungkin silap ....sebab kalau nak melentur rebung biar dari rebung kan, maknanya nak ajar penjelmaan mesti lah dari asas. nie asas pon aku nak perkukuhkan ...nak ajar soalan SPM...mana boleh!...

5) ok pengajaran dari sini...jgn terus nak buat soalan SPM jer tanpa melihat asas yang kukuh mereka. so nasib baik sedar awal. Esok harus cetak banyak modul asas penjelmaan. sebab ada di antara mereka boleh untuk menjawab soalan tersebut. 

6) sebenarnya ada beberapa org pelajar yang boleh diketengahkan untuk mendapat gred yang cemerlang dalam matematik ...bagi aku jika kelas hujung dapat B dlm SPM bagi aku cukup membanggakan aku dan sekolah. So aku kesian yang nak berjaya nie. datang jumpa aku tiap hari sebab nak berjaya. aku tak nak kerana sebahagian daripada mereka tak nak cemerlang yang nak cemerlang nie aku sekat. oh no!

7) kalau zaman aku sekolah dulu tiada guru yang nak push the limit macam aku buat sekarang, dulu aku push button aku sendiri. guru hanya sebagai pembimbing. sekarang guru banyak memainkan peranan. untung mereka kan. tapi x nak gunakan ini sebagai batu loncatan. kecewa aku.

8) ada rakan menganggap aku terlalu baik untuk pelajar sehingga pelajar tak rasa aku akan bertegas kepada mereka. tapi itulah aku. tak pandai nak marah. tapi kalau dah marah...memang aku tak pandai marah...sebab aku hanya tahu bercakap apa kesan kalau mereka buat aku macam itu dan ini. mereka yang rugi. 

9) aku dah buktikan ....ada pelajar yang tahu dan kenal aku dan gunakan aku untuk mereka berjaya ....dah ada hasil. ramai dah yang kat Universiti dan ada yang jadi orang berguna. Im bangga u. :) 


10) esok adalah cerita pasal anak murid aku Tido umah jantan sebab nak cari glamour..,..hotak die. 

Comments

Popular Posts