Ibu ku cakap die Sakit.....(aku nak nanges boleh tak?)

Dah lama aku tak tulis berkaitan mak, jap jap nak nanges dah nie....

semalam mak call....mak cakap die sakit sikit...ade ketumbuhan kat bahu die...yerlah mak mmg dah lama ada benda tu sejak arwah abah ade lagi ...tapi mak gagah kan juga.

mak kata sebelum nie tak sakit ...tapi semakin lama semakin sakit mak kata....

ok semalam aku batal semua program termasuk tusyen aku ...arghhhhhh mak aku lagi penting ...kang aku balik sekolah aku bagilah tusyen kat anak murid aku freeee lagiii...tak der masalah...bagilah aku chance nak berbakti pada mak aku nie.

......balik pt sulong lah tgk mak.....so aku balik ....aku cakap kat anak bini aku nak hantar mak g klinik Dr Kamal. (tempat arwah abah dulu mendapat rawatan)....syukur anak bini aku faham situasi aku. Respect kat bini aku kalau bab Mak mmg die mengalah sebab mak hanya satu kat Dunia nie. :( (sedih sehhh)




mak tinggal berdekatan dengan dua org abg aku yang maha hebat dan maha bertanggungjawab. Kalau aku ade duit lebih mmg aku bagi abg aku , tak banyak pon sikit. kadang kadang aku bagi kat anak -anak mereka. 

abg abg aku nie banyak berkorban untuk mak abah...sanggup tinggal kerja untuk kedua org tua. syukur mereka dapat isteri yang memahami situasi ....







jangan tak kenal pulak kereta tu....hihi siap ade raxk basikal lagi....tu lah Subaru Imprezza aku ....850 cc . sebiji jer kat dunia nie yg subaru keluarkan. hahahaha.
ok...gambar nie merupakan sebuah kedai buah tinggalan dah lama kedai nie dekat 29 tahun kedai nie.....ehhhhh lebih lahhhhhh sejak aku sekolah rendah lagi beb. apa yang hebat tentang kedai nie ialah binaan. Abah bina kedai nie menggunakan kayu hutan yang kuat.. setiap tapak diperbuat dari kayu leban! hebat bukan kejuruteraan abah? .................macam -macam kereta lalu kat sini .......lori pon pernah ....masih kukuh......


Selipar Mak....ouchhh touching 





Mak walaupun dah tua masih kuat untuk buat kerja -kerja rumah....mak semua boleh buat....tabik kat mak. mak selalu mengeluh penat tapi die buat juga....
...........dah suruh rehat tapi yer lah mak kan org lama mana nak rehat .....ade jer nak dibuatnya........



Mak paling pantang kalau ade barang yang dah lama ......kalau aku mesti dah ke tong sampah....tapi mak .....akan jaga barang die walaupun murah ...lagi lagi pemberian org...akan dijaga sampai benda tuh hilang sendiri...(anak anak buang kahkahkah) .....mak mmg menjaga barang ....buku-buku aku masa tingkatan lima masih mak simpan rapi (aku nak menangis masa tuh ) mak ingat harta aku, aku jer yg tak ingat harta mak ..huhuhu




MAk dah berumur 64 tahun kalau tak silap (ko tgk aku pon luper umur Mak ) adoi anak aper lah aku nie :)))



Mak kata die nak check hospital pasal ketumbuhan di bahu nya itu.....

mak kata nnt mak suruh org lain teman mak.....aku cakap kat mak 

Hinalah anak mak ini sampai kiamat kalau anak mak tak teman mak! (jap aku nak kesat air mata ) 
ok aku nak g KL nak amik gambar kawen.......nnt aku sambung. (kesat mata jap)

Comments

Popular Posts