Bila Aku seorang Diatas dan Bila anak Buah aku dibawah buat Taik. Aku turut Terpalit -(kes melayu +cina bercinta)

salam satu malaysia dan salam satu malaysia betul aku hari ini.

Hari ini aku dikejutkan oleh satu berita penuh dari pihak sekolah atau adelah sumber mengatakan ada anak buah aku (anak murid aku la manggkuk) yang bersekedudukan di dalam kelas dan ini menimbulkan kemarahan tahap gaban set potong lapan.

Aku seperti biasa lah akan bersifat neutral dalam hal begini dan yang menimbulkan masalahnya ialah aku di canangkan dengan kata-kata berita yang amat mendukacitakan kerana perkara itu berlaku semasa pertukaran waktu kelas aku dan guru lain.

Jadi aku raser terpanggil untuk menerangkan situasi di sini. Aku mmg keluar mengikut waktu yang di tetapkan dan semasa pertukaran waktu diantara guru itu berlakukah adegan Sedap.com di kelas sebelah melibatkan anak Buah aku (anak murid aku lah manggkuk).

Kesan dari itu aku terasa bahangnya kerana ia melibatkan SATU malaysia (CINA + MELAYU) ini membuat kan aku terasa bahangnya.

Mana taknya , aku yang heran nie bukan aku kesah sangat mereka nak buat aper pon kerana kita sedia maklum remaja mmg nak kan keseronokan dan yang aku harus buat ialah aku tegah dan beri nasihat. Yang lain berpunca dari kesdaran sendiri dan mereka dengan Allah. aku dah menjalankan tugas menasihati mereka.

Yang aku respect kat anak buah aku neh(anak murid aku la manggkuk) macam mana die nie yang agak Pecah rumah+muka jembatan tak siap tapi ada emas boleh kasi ayat manis sama itu amoi kasi jatuh cinta sama dia ma! ayat power tuh. yang aku heran macam mana la mereka nie boleh bersama ketika PNP dan dimana pengawasan pengawas sekolah dan pengawasan rakan sebaya. tak kan mereka semua takut atau sebaliknya.

Aku disini menyokong Satu Malaysia hasil nukilan najib walaupon najib dan rosmah dah nk tumbang ...tapi di sini aku nak tekan kan bahawa satu malaysia -satu malaysia juger tapi jgn sampai kuar anak satu malaysia sudah lahhhh....

Cerita ini ditulis selepas ada pihak mengakitkan aku dengan kejadian ini kerana waktu pertukaran guru. aku agak tak puas hati ..........KENAPA NAMA AKU DiPETIK!!!! mau mati ka!

Comments

Popular Posts