Sesudah Raya Dan Sebelum Raya. Mak abah dikampung menunggu kepulangngan ku. (hahah seih jerk)

GAMBAR TENGAH BLUR.

salam ramadhan dan salam syawal yang bakal tiba. sedang aku tulis entry kali nie mmg dah raya dah pun cuma aku agak sibuk ngan benda yang maha tak berfaedah...hahah.

bulan ramadhan kali nie agak berbeza buat aku kerana tahun nie kali yang kedua aku beraya ngan anak aku dan bini aku dan yang paling best aku masih dapat berya dengan mak mertua dan mak aku sendiri serta abah yang ku cintai. 

yerlah sebagai seoramg guru (eh ye ker guru) kadang-kadang guru lah tapi aku prefer diri aku sebagai penyedar bangsa dan tanah air ku sendiri. (bangun cepat dengar lagu negara ku) 

ok tahun nie jga kau seronok kerana Allah telah memberi aku rezeki yang melimpah ruah dari segi kewangan dan kesejahteraan hidup. wahimah aku sedang kene ulser lidah dan mulut (penyakit keturunan nieh bai) aku tahu kalau aku minum banyak air mungkin ulser tak berlaku.

tahun ini juga aku lebih bersemangat untuk berusaha kerja keras dan sekeras yang mungkin bagi meningkatkan mutu hidup walaupun rambut aku belom potong dan panjang bai. sampai nak bayar bil letrik pon tak sempat. 




ini baju bundle iron maidin abang aku punyer. aku pinjam jerk dari die buat perkasam hahaha. 

ok lah bualan ramadhan nie membuatkan aku boleh pakai seluar bini aku kerana size pinggang aku 28 jer beb.

pergi mana supermarket beli seluar mesti tak muat ....hentam seluar pompuan pon pompuan lah janji aku berseluar hahhaa.

 tahun ini juga aku nak declare aku nak berenti bermain sukan kegemaran aku yang dah hampir 12 tahun berkecimpung tetapi bile kawan kawan ajak gathering dan banyak talent baru semakin bagus aku malas nak quit. aku nak teruskan legasi big brither dulu seperti pak din, joe ipoh dan skater JB yang banyak membantu aku sewaktu aku mula menceburkan diri dalam arena extrem iniwalaupun sekarang ini aku dah kearah dirt jump dam XC tetapi masih nak bermain papan luncur untuk kesihatan sajalah hahahaha




Bulan ramadhan ini juga aku berjaya menyiapkan beberapa buah album yang sedang di dalam pembikinan. album terbaru yang aku siapkan adalah album jamizah yang menelan kos hampir beribu tuh. yerlah bayar pon dah hampir 2K so mestilah buat cepat dan pantas macam kilat. 

Album jamie yang nie agak lain sedikit kerana mendapat sentuhan dari PB dan Kedaui frame yang maha cekik darah tetapi untuk custemer aku tak kesah pon pasal harga sebab bukan aku yang bayar. aku amek upah untuk reka bentuk album jerk. tetapi bagi aku , album kali ini amat berpuas hati dan amat lancar pembuatannya. 

kemas dan menarik, mungkin album yang akan datang juga lebih cantik dan maju.

bercerita pasal album dulu aku mula ambil gambar rakan rakan dengan harga serendah RM 600 dn setelah beberapa tahun aku masih ambil RM 600 tapi dalam masa yang sama  harga aku dalam diam-diam sudah mencecah RM 2400 per majlis.Bila rezeki datang mencurah mesti keluar mencurah. Aku pesan kat diri aku

kalau banyak wang jangan lupa nak sedekah kat Mak Bapak sendiri dahulu baru ke orang lain. Lihat adik beradik dulu . ada yang susah tak. jika ada yang susah mesti ditolong terlebih dahulu baru orang lain. 

 entah datang dari mana pon aku tak tahu, dan sekarang aku banyak dapat tawaran dalam lingkungan harga tersebut. so boleh buat lagi yang terbaik lah. maknanya bangsa aku dah boleh bayar harga mahal dan tahu mengenai kepentingan gambar. Syukur masa depan jurufoto semakin cerah. Dan aku tak marah kalau ada jurufoto nak letak harga Rendah  sekalipun kerana satu masa nanti die akan naik kan juga harga mereka. 

macam biasalah anak aku mmg super active biler ada di supermarket. 

nampak jer barang mesti nak masuk lah aper lah. hahaha aku bawak die g jalan cari seluar aku.


Comments

Popular Posts